torsdag 23 oktober 2008

Herr Går-man

Igår var jag ute och gick på lunchen med en hel kasse full av brev. De sista Tradera-breven för den här omgången.

Lillebror hade vuxit ur en storlek.
Storebror ifrågasatte varför hans kläder låg i lillebrors garderob och inte i hans rum.
Så jag rensade ur en klädkammare.

Tvättade och sorterade.
Fotade. La in annonser på Tradera.
Följde budgivningen, skickade mail till vinnarna och tog emot betalningar.
Sedan har jag packat. Packat och packat.
Postat. Pustat.
Packat mer och postat mer.
Sex stora pappkassar med brev har nu skickats ut till olika ställen i landet. Igår åkte alltså de sista iväg. Därav min promenad.


Skönt väder, fick frisk luft (hmmm… frisk är väl en sanning med modifikation när man är ute och går längs med gatorna i hufvudstaden…).
På min tiominuterspromenad till serviceinlämningsstället eller vad det nu heter nu för tiden (fd Posten) gick jag förbi inte mindre än 11 frisörsalonger.

Det låter otroligt men det är sant. Hur kan de gå runt alla de här ställena undrar jag. Vart kommer alla kunder ifrån? Eller sitter de och fikar hela dagarna?
Inläggets bilder ingår i en utmaning på http://fototriss.blogspot.com/

7 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vad ambitiöst det där med Tradera! Bra jobbat! Jag orkar bara traska iväg med klädpåsar till Röda korset eftersom det är kläder som jag inte anser är värda så mycket...

När det gäller frisörer så finns det tydligen 35 frisörer i min lilla stad. Ofattbart! Men frisörer och pizzerior verkar det finnas en ENORM marknad för... Kram!

Anonym sa...

*Var med i en annorlunda fotoutmaning: FreakyFridayFoto!
www.mumari.se/2008/october/freakyfridayfoto-tema-sjuk.aspx

Välkommen :o

Ewa sa...

Du måste testa den!

Oj. Vad är det du säljer på Tradera? Har ju jag missat... ;-)

Har du mätt grabbarnas fossingar? Tänkte sätta igång med stickeriet i helgen.

Kramis
/Ewa

Ewa sa...

Ingen fara. Ta det under helgen. Jag börjar med dina. Vi har samma storlek, så jag kan prova dem på mig själv! =)
Idag fick jag mins supersnygga gummistövlar. Behövs här nu... Fy 17 vilket väder. Det stormar och regnar.

Kramis
/Ewa veva

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg.
Kram Lotta

s.m.i.l.e sa...

Det kanske man skulle göra... Just nu svämmar lillans garderob över av urvuxna kläder. Fast jag vet inte om jag har hjärta att göra mig av med dem...

Men man kan ju inte fylla huset. Sonen har också en hel del kläder som inte passar längre.

Hrm... får nog ta mig en funderare.

Fortsatt trevlig lördag!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Skönt att få rensa ur garderoberna ibland o kan man då tjäna en slant på det hela så är det ju inte helt fel..synd bara att det är så träligt/jobbigt att slå in, väga, slå in i gen, skicka, maila o allt vad det är då det gäller Tradera..Men men, men får ju ngt gott av det i slutänden :)

Ha en finfin söndag!