fredag 5 november 2010

Ei saa peittää

Förra helgen putsade jag fönster och det gick förvånansvärt lätt och smidigt. Det är nästan så att man undrar om vi inte är lite lata när det gäller just fönsterputsande eftersom det gått så lång tid sedan sist?

Det som var jobbigt dock var takfönstrena. Skaffa er inte sådana! Tänk er följande scenario, jag på en pall framför en soffa under sagda takfönster. Fönstret är öppet och ska nu vändas så att utsidan ska kunna putsas. Fönstret är tungt, men jag tycker ändå att jag har koll på läget. Sedan börjar hela fönstret liksom att vicka sidledes och samtidigt klättrar hjälpande treåring upp i soffan under fönstret. Vem som helst hade kunnat få hjärtsnörp av det.

Fönstrena blev inte särskilt rena men jag gjorde i alla fall ett försök med droppblöt soffa som följd. Nästa gång får maken ta takfönstrena, helt klart.

Och rubriken? Jo när jag stängt fönstrena och lugnat mig lite började jag känna att det luktade bränt. Sprang runt i hela huset för att kolla vart det brann någonstans. Ingenting på nerevåningen, spisen var avstängd, inget vid datorn eller mobilerna. Upp på övervåningen igen och hmmm... jo, soffan hade blivit inputtad för långt mot väggen och där bakom stod de två elementen och brassade ut värme frenetiskt efter att jag haft fönstrena öppna. Ei saa peittää, som det står på elementen...

1 kommentarer:

Magnetsmycken sa...

Må Ikke Tildekkes :-)

Mysig blogg du har.

Ha en underbar helg!