söndag 31 augusti 2008

Nu är det krig!

Följ min blogg med bloggkoll

Vi har en rätt stor björk ståendes vid uppfarten. Den släpper för närvarande ner ohyggliga mängder björkfrön som lägger sig som ett täcke över allt i dess närhet. Att säga att jag inte tycker om det är ett grovt understatement. Jag hatar det! De fastnar i dörrmattan, under skorna, far in i hallens alla skrymslen och vår och förs ut i resten av huset med barnens spring och från undersidan av mina strumpor. Inte det bästa jag vet kan man säga.

Förutom det så är björken bostad för diverse äckliga småkryp som förökar sig av bara tusan och sedan flyttar ner i vår brevlåda och därefter in i huset meddelst post och reklam. Skalbaggar och tvestjärtar är INTE mitt favoritsällskap inomhus (inte utomhus heller i och för sig men det är en helt annan fråga).

Och inte är det kul att räfsa upp löven på hösten heller! Så nu är det krig! Inga mer vårkänslor när björkens knoppar börjar spricka ut på våren. Nä, nu ska den bort! Nu är det krig!
I morgon är det jag som ringer och bokar en anti-trädkramare som ska såga ner det eländiga trädet och se till att det aldrig mer kommer igen!

3 kommentarer:

Ewa sa...

Hej, och va kul att du hittade in till mig! =)

Någon gungstol behövs inte. Kryp upp i soffan bara, och virka/sticka på...

Ja, det ska bli kul att testa tennsömnad. Kika in på den där sidan jag länkade till. De har massor med material, och är billiga enligt Camilla som köpt en del sådant genom åren. De hr även färgad koppartråd, och det blir jättefint. Jag köpte en materialsats och den kostade inte mycket. Där i är allt man behöver + instruktioner. Vill man sedan göra mer behöver man bara komplettera. Nålar och annat har man så man klarar sig ett tag.

Kram
/Ewa

PS: Vad har du tänkt virka?

Ewa sa...

PS: Kikade in på Er hemsida. Å va fina saker ni gör. Dit in ska jag återkomma, och då kan det nog bli beställning av... ;-)

Petra C sa...

Tack för berömmet om hemsidan! Kul att folk hittar till vår "pysselhörna". :)
Jag är inne på att virka en amigurumi-figur. Och så vill jag ju ha en gungstol. Så jag tänkte ta och slå två flugor i en smäll ;)
Jag ska definitivt kolla in den där materialsatsen!