torsdag 26 augusti 2010

Dyrt

I onsdags lämnade vi in lilla bilen på reparation, den hade bestämt sig för att spolarvätska var något som skulle rinna ut på marken under bilen. Det var vare sig jag eller maken med på så det blev till att åka till bildoktorn.

Samma dag hade vi besök av en doktor för värmepannan som klagande utbrustit "Motorskydd uppstart" några gånger. Vid telefonkonsultation med en som kan sånt där så var det bara att inse att ett hembesök behövdes. Så där stod jag och såg serviceteknikern dona lite här och var och humma lite då och då. En lite lagom hård uppläxning i hur man sköter sin panna på bästa sätt fick jag också. Spillkoppar och slangar och mantlar och gud vet vad skulle rengöras och luftas. Som en extra klapp på axeln säger han när han går att det är ju inte säkert att det bara var den där mackapären han bytte idag som var trasig det kan vara något i systemet bakom också. Tjoho!

Samtidigt ringer bilverkstan och meddelar att "Ja, jo, det behövs lite reservdelar som vi inte har hemma. Vi ringer dig imorgon." Tjoho!

Idag torsdag. Bilverkstan ringer och berättar att det fortfarande läcker spolarvätska. Fler reservdelar, en dag till på verkstan och lite mer pengar att punga ut med. Och på kvällen hemma så tjuter värmepannan glatt "Motorskydd uppstart". Jag ser pengarna fladdra iväg mot horisonten...

Och tandfen behövde visst komma i natt också. Tror alla att jag är gjord av pengar???

0 kommentarer: