måndag 13 september 2010

Padda

Kliver ut i kvällsmörkret.
Öppnar garagedörren.
Helt oanande om den stora skräcken som väntar innanför.
Tänder lampan.
Tittar ner innanför dörren och ser en brungrå oformlig massa kurandes på golvet.
Tar hastigt ett steg tillbaka och funderar på vad jag kan använda som vapen.
Grabbar tag i en sopborste och ger mig i kast med att försvara mitt hem, min borg mot detta farliga.



Sedan ställer jag undan krukorna jag skulle bära ut, släcker, låser och skyndar mig sedan in med hjärtat dunkande hårt i bröstkorgen. Vill ju hinna in innan min fiende kommit över chocken över att ha blivit väckt och bortsopat från ett varmt och ombonat tillhåll ut i kylan. Man vet ju aldrig vad för läskiga hemskheter en padda kan få för sig att utöva på en intet ont anande människa. Undrar så vem av oss som blev mest rädd?

0 kommentarer: