onsdag 22 september 2010

Surt

Sitter och grämer mig och tänker på de 400 spänn som jag precis betalat till Trafikenheten på Polismyndigheten i Stockholm. Tänk vad mycket roligt jag hade kunnat göra med dem istället för att betala en p-bot. Jag tycker dessutom att med lite sunt förnuft hade de inte utfärdat boten med tanke på att det inte fanns tillräckligt med platser på infartsparkeringen pga att hela Jakobsberg är en byggarbetsplats för tillfället. Om man kommer halv åtta på morgonen och parkeringen är full så tycker i alla fall inte jag att det är ok. Då borde man kunna låta folk utnyttja områden i direkt anslutning till parkeringen. Det var ju inte som att jag stod i vägen för någon. Blöt om fötterna blev jag också i ösregnet. Det var ingen bra dag helt enkelt.

5 kommentarer:

Tina T. sa...

Då kan du trösta dig med att jag fick en fortkörningsbot på hela 2400:- min allra sista dag innan semestern. Och speciellt fort körde jag inte heller;)

Petra C sa...

OJ! Det måste ha svidit ordentligt i själen. Och precis innan semestern också! Ajajaj. En fortkörningsbot har jag lyckats hålla mig undan från, hoppas jag slipper någon framöver också!

Daniel sa...

Jag beklagar!!

Körde för nån månad sen 65 på en 50 väg.. en RAK tråkig industriväg, ingen trafik å noll med folk. Å fick 700 spänn böter.

Man funderar om inte polisen har nåra mer intressantare uppgifter att utföra? Finns ju en del att ta tag i.

Tina T. sa...

Och jag som bara körde 63 på en 50 väg, varför fick jag punga ut så mycket?

Petra C sa...

Polisen hade bråkat med sin man/fru/barn på morgonen?