lördag 18 oktober 2008

Eftersnack

Sonen har varit på maskerad. När inbjudan kom så tog sig pappa och son till centrum för att inhandla kostym. Spiderman. Varför blev jag inte förvånad?? Så i en tunn sladdrig rödblå dräkt med för långa ärmar och för korta ben så åkte mor och son rally ut på landet till kompisen JL som hade kalas.

När jag hämtade två timmar senare så var det sockerhöga barn som mötte oss föräldrar i dörren. Munnen gick i ett för att allt skulle hinna berättas så snabbt som möjligt och gärna allt på en gång och huller om buller. Häxan Kunigunda, chokladpengar, popcorn, ledtrådar och ut i skogen och jag vet inte vad. Får väl ta det pö om pö några dagar för att lyckas sätta ihop alla pusselbitar och få lite koll på vad de gjorde.

Här kommer ändå ett litet klipp av svadan.

-Mamma, jag hann inte äta någon korv (sagt med en halv tablettask i munnen)
-Hann du inte äta någon korv? Varför inte då?
-Jag var på toaletten.
-Eeeeh, va?
Mamman avlägsnar raskt tablettasken och säger med bestämd röst - inget mer godis förrän du ätit mat. Mamman kan knappt hålla sig för skratt.

Det blev till att slinka in på lokala grillen och inhandla en kokt med bröd. Vet inte om det var hungern som gjorde det eller det spännande faktum att vi satt ute i det mysiga mörkret med alla fina ljus som lyste från husen men fort gick det att sluka korven.

Och så det bästa :)
- H var också Spiderman. Fast med muskler och tuttar.

Jorå, så kan det vara.

5 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

He, he... ja se ungar! Man får sig verkligen några goda skratt - det ska gudarna veta! :)

Kram Jenny

Ewa sa...

Jag dessa barn. Vad vore livet utan dem?
Själv vaknade jag av en "duns" i natt. (Tjejerna sov med mig, då M skulle upp "före kråkorna" och jobba, och de var lite "myssugna" med mamma...) Låg ett tag och lyssnade, sådär halvvaken, men det var helt tyst och bäcksvart i sovrummet. Trodde jag drömt, och försökte somna om... Då hör jag efter en stund, nån som gnydde och ojjade sig. Det var A, min äldsta dotter, som ramlat ur sängen, och reagerade väl inte förrän efter en stund. Som tur var så slog hon sig inte, och nu på morgonen minns hon inget.

Ja, detta med Tradera var inte kul. Vilken häxa. Hon skrev dessutom ytterligare ett otrevlig mejl igår kväll, där hon hotade mig att gå vidare Om jag hörde av mig igen... Hmmm... En sån där som ska ha sista ordet, trotts att det är hon som felat?!

Här är kallt. Just nu har vi -4,5 grader, och kallare blir det. Usch!

Kram
/Ewa

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hihi, anabola steroider i den åldern... De är ganska gulliga de där dräkterna med muskler, men vi har också en så'n utan muskler här hemma. Vi har för övrigt ungefär 10olika utstyrslar för maskerad här hemma,MEN när dottern ska ha maskerad på onsdag på dagis ska hon absolut vara FE. Så nu har jag sytt på paljetter på en vit tyllkjol i två dagar... Pust! Vad gör man inte för de små?!

Sängen är bäddad för snö-sugna barn! Solen skiner och snön ligger vit! Lovely!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hahaha! Härliga kommentarer =D

Nu har jag kört i gång i en riktig vuxentävling på min blogg :D!

Ha en finfin kväll!

Kram

Anonym sa...

ler :-) Härligt! Ha det så bra.