fredag 14 november 2008

Helg är mysigt

Här är mitt bidrag till Fredagstema: Show and tell. Fredag den 14 nov är temat FÖNSTER.

Satt och myste i soffan i helgen. Skönt att kunna slappa lite med vuxenprat när barnen leker med varandra och sysselsätter sig själva. Ser något skumt på fönstret på altandörren. Kommer överens med mannen om att det nog är en ganska stor skalbagge som sitter där. Vi orkar dock inte resa oss upp för att titta efter utan vi ser bara till att vi säkert kan konstatera att den är på utsidan och inte insidan av fönstret och så nöjer vi oss med det.

Efter ett tag när vi tittar ditåt igen har den svarta blobben flyttat på sig. Ok, så då är det ett djur i alla fall som sitter där. Min vanliga nyfikenhet har nog fått sig en törn för vi fortsätter att slappa och inte förrän något av barnen (kommer inte ihåg vilket) ilsket förkunnar att nu har leken blivit lite för vildsint, rör vi oss upp från soffan och alla mjuka kuddar. Ser då att det minsann inte alls är någon skalbagge utan ... en snigel.

I november är det bloggen Nya Äventyr som bestämmer vilket tema bilden ska illustrera.

16 kommentarer:

Annika sa...

Hej!
Såg hos marianne att du är ny på show and tell!! Välkommen!
Det här var en kul tolkning av temat!
Hälsningar Annika i Washington!

Petchie75 sa...

Ha ha, vilken rolig grej - en snigel på ett fönster! Undra vart den var på väg...
Trevlig helg!

Marianne sa...

En nyfiken snigel! Tur att ni inte har katter, de hade bergis attackerat fönstret och snigeln! Verkligen perfekt att fotografera!

Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Välkommen! Har lagt till dig på listan. Om gästen på fönstret kan man väl konstatera att det är ett fönsterlöst hus:-)))

♥ mamman i huset ♥ sa...

Blä, jag avskyr sniglar......

Du har en utmaning av mig inne på min blogg! Har du gjort den förr så kan du strunta i den, annars är du tvungen att anta den. Du måste!!!! Nä, skojar bara... Kram!

Ewa sa...

Hej vännen!

Jo, det är ganska skönt att det är över också. Man går och gruvar sig så...

En flygsnigel!!! =) Vilka häftiga bilder. Den stackarn ville nog i i värmen.

Kram
/Ewa

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hehe..Jo jag skulle väl egentligen handla till min storprins men det "bara blev"..jag "bara råkade" handla lite till min lillprins iaf :)

Coola bilder på snigeln!

Kram

s.m.i.l.e sa...

Hellre snigel på fönstret än en snigel på ögat... :-D Eller ingen snigel alls. Häftig bilder, men jag. gillar. inte. sniglar. Blä!

Angel.Pearls sa...

Kul att du tittade in o kommenterade hos mej! Festliga bilder med snigeln på fönstret.Ser att du också är med i Vår Utställning.Ha en bra dag// Eva

Dalatorpet sa...

:-) ja det är ju så... för vart sjutton ska man ha allt annars :-) hur länge har ni tänkt låta ert ligga?? jag fick höra att det borde ligga en vecka i alla fall eftersom vårt är så brett (öhh vad fel det ser ut: brett- stavas det så??) aja Kram :-)

Petra C sa...

mrs w:
Vårt golv kommer nog bli liggandes alldeles tillräckligt länge. :)
Vi väntar på att vi ska köpa en säng också för att slippa bära ut den gamla sängen, byta golv, bära in gamla sängen och sedan bära ut den igen när vi köpt ny säng.

Till er andra:
JA, visst är det en häftig snigel!

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken kul bild med snigeln:)
Och vilken mysig blogg du har:)
Kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Vilka härliga bilder...ser nästan ut som en fjäril.
Kram Lotta

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittade in på ett litet besök...Hoppas att du har en bra helg...snacka om snigel på ögat. Bilderna var helfestliga...:o) C

Vitt är vackert sa...

Å fyyyy!!! Jag HATAR verkligen sniglar. I somras hade vi en sån där brun hemsk mördarsnigel på rutan, precis som ni nu!!. Höll på att dö. Trodde verkligen inte de kunde kräla så högt!
Hoppas helgen varit bra!
Kram Ellinor

Petra C sa...

Sniglar är onekligen lite slemmiga. Men de är ju långsamma i alla fall så man kan komma undan från dem ganska lätt.
Så länge de har skal tycker jag de är rätt ok. Då kan jag i alla fall ha något att ta tag i när jag ska avhysa dem från vår trädgård.
Fast om jag fick en snigel på ögat skulle jag nog bli oerhört äcklad. Tur för mig att jag betalar TV-licensen... :)