måndag 10 november 2008

Husmorslycka

Jag lider av rensningsnoja och inredningsdille. Periodvis visar det sig mer eller mindre. Den här gången lider jag av båda två samtidigt.

Jag gillar blommor med tjocka blad. Och jag gillar knotiga rötter och pinnar. Och Höganäs.

I vårt hushåll har det framförts vissa konspirationsteorier om att det är bloggandet som för närvarande har ökat piffningsfaktorn i hemmet från typ 0 till 10 (på en skala från 1 till 10).
Så när maken dyker på en lapp med uppskrivna länkar till sidor jag vill titta mer på vid tillfälle så himlar han med ögonen och suckar lite lätt.

Vår fina TV-bänk som maken snickrat ihop av bänkskiva i ek och köksskåp från IKEA. I bakgrunden ser man "mina" fina gardiner. :)

Efter förra rensningsomgången tog det mig en vecka av "mina sinnes fulla bruk" men sedan var det dags igen. Så går det fram och tillbaka. I helgen har jag organiserat hallen. Sorterat mössor, vantar och sockar. I fina och praktiska lådor. Jag har flyttat runt piff och pynt i vardagsrum och gröna rummet.

Röda porslinshästen har fått flytta till vardagsrummet

Dessutom så passade jag på att möblera om i lilla sonens rum när maken och äldsta sonen var iväg på fars-farfars-firande. Vips så hade jag trollat bort två fula hål på väggen från Molly-skruvar bakom en bokhylla och jag hade fått nästan en hel vägg att sätta upp fotografier och/eller tavlor på. Nu måste jag bara ta mig tid och skicka iväg en laddning med kort för framkallning. Barnens egna tecknade alster ska jag också rama in lite fint.

Ljusstakar är ett måste. Är de dessutom i svart "gjutjärn" så är det ett plus.

Dessutom är jag fortfarande väldigt nöjd med förra rensningen jag gjorde i tvättstugan. Städskåpet och tvättskåpet är alldeles förträffligt organiserade. Bland annat står tvättmedlet och luktar gott när man öppnar dörren och ska lägga in eller ta ut smutstvätt. Härligt!

Det är väl äkta husmorslycka! ;)

Jag är nog eventuellt lite knasig... "Du är knasig, bland annat" skulle maken säga. Kärleksfullt! För han är också knasig och vet hur det är att bli biten av något. Jag säger bara akvarium...

1 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ja, bloggandet för med sig både det ena och det andra. Det där att ta tag i gamla surdegar man har hemma tycker jag är den positiva sidan av bloggandet :) Ungefär som jag brukar säga till min sambo att vi måste bjuda hem lite folk oftare - då blir det minsann städat här i all hast. Annars drar vi gärna på det :)

Fint du gjort det tycker jag!

Kram Jenny