onsdag 12 november 2008

Utlottning med utmaning



Jag har hittat en bloggtävling som jag tänker vara med i och jag tänker nu dessutom promota tävlingen extra genom en speciell grej. Läs mer nedan...

Vinsten är ett liten ljuslykta från danska Walther & Co. Deras vackra zinkhus har mer än en bloggerska fallit för kan jag säga. Så även jag ;)
Och Tidsmästarinnan Susanne som skriver så här "Det är ett litet och nätt zinkhus, alldeles lagom till ett värmeljus. Jag har köpt ett likadant till mig själv, som en del av en framtida samling med zinkhus i andra storlekar kanske, ha ha!"


Jag kan också se en liten samling med lykthus framför mig i fönstret i vardagsrummet. En liten by på kanske tre-fyra hus i olika storlekar. Skulle inte det vara fint så säg?!

Här hittar du utlottningen!

Samtidigt som jag nu skriver om denna mycket fina utlottning tänkte jag passa på att utmana Susanne! I ett inlägg tidigare i november så skriver hon om travar med inredningstidningar hon har bredvid sängen. Jag blev väldigt nyfiken på dessa högar och uttryckte en önskan om att få se bilder även på dem, men Susanne skrev tillbaka att det nog inte var en så bra idé för att alla skulle tro att hon var mer än lovligt knasig. Men jag är fortfarande nyfiken! Så jag lägger härmed ut stökbilder från vår datahörna och utmanar alla som vill och kan att lägga ut stökbilder hemifrån dem och utmana kära Tidsmästarinnan att göra detsamma så att vi får se tidningshögarna. :)



Polsk attacheväska som jag har burit hem jobbdatorn i.



















Stökigt och bökigt.













Mycket papper och grejer blir det. Och den obligatoriska kaffekoppen.












Så mycket papper att jag måste sprida ut högarna över golvet också.

6 kommentarer:

Veronica sa...

Hej! Tack fòr din kommentar pà min fototriss! Fin sida du har. Ha det sà bra /Vera

Tidsmästarinnan sa...

Hej du goa Petra!

Hooooaaa! ska man våga!? :-D

Ja om du törs så kan ju inte jag vara sämre... (dina högar såg riktigt fina ut tycker jag, hihi!)

Jag ska samla lite mod och återkomma...

Kram!
Susanne

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Oj..den utmaningen tåls att funderas på..måste kanske röja liiite iaf så att man ens kommer i närheten av min sk datorhörna ;)

Kram

MADELEINE sa...

hihi, rolig utmaning ;-)

Petra C sa...

Till er som eventuellt antar utmaningen:
Kommentera här på min blogg så kommer jag gärna in och tittar på ert "stök". ;)

s.m.i.l.e sa...

Gillar din jobbväska! :-D

Tack för tipset om zinkhuset! Har genast tävlat.

Stökutmaningen tål att tänkas på... Får se om jag antar den.

Trevlig lördag! Det regnar hos mig och bägge barnen är förkylda, så det lär bli en inomhuspysselhelg här.