tisdag 16 december 2008

Ett litet rött paket...

Jag har begåvats med en sån där otroligt charmant make som för några år sedan införskaffade en lyxig variant av chokladkalender till mig. Den är formad som en gran som det sedan sitter röda små paket i, ett för varje dag naturligtvis. I varje litet paket lägger man sedan valfri choklad. Och eftersom M vet hur mycket jag tycker om choklad så får jag praliner. Mums!

Röd är veckans Tisdagstema. HÄR hittar du fler bidrag.

Sonen och mannen i huset har tidigare fått 10-kronors varianten från ICA av mig. Fast i år hade jag rationaliserat bort det. Detta för att jag tyckte att om det kunde undvikas att införskaffa chokladkalender till äldste sonen, eftersom vi tycker att yngste sonen inte behöver ha en, så vore det tacknämligt. I förlängningen betydde det också att mannen skulle bli utan. Och jag också trodde jag. Men jag fick. Sedan grymtades det en hel del här i huset att det var orättvist att somliga fick chokladkalender medan andra blev utan. Gissa vem som fick ge sig ut på jakt efter chokladkalendrar...

Så nu har mannen deklarerat klart och tydligt att nästa år vill han också ha en extra fin chokladjulkalender. Nåde mig om jag glömmer bort det... ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, en sån söt liten historia det följde med det paketet :)

Anonym sa...

Fin bild/marierox61

Maria Berg sa...

Hos mig hittar du tisdagstema idag och en liten tävling.
Och choklad är aldrig fel. jag tänkte vi skulle spara in på dem i år, då det blir massa hål i tänderna min dotter på 8 lagade 8 håll! (Vi bortsar tänder varje dag!) Men då hon på sin födelsedag sade att hon avstod lördagsgodis om hon fick köpa en cholkadkalender och DELA med sina syskon istället... och det blev ju så. MB

emve sa...

Vilken lyxig chokladkalender! :o)

Petra C sa...

Och nu är chokladkalendern slut. Vi ser hela familjen fram emot nästa års variant. ;)