tisdag 2 december 2008

Vår utställning 2008

Jag är med i en bloggutställning! Det har varit spännande, pirrigt. Och pilligt och nervöst. Anna som har bloggen Juniform har jobbat och pysslat och en stor eloge ska hon ha för att ha lyckats genomföra detta. Tack Anna!

53 deltagare var anmälda och idag presenterades alla bidrag i ett vernissage på Annas blogg. KLICKA HÄR för att inspireras av all kreativitet som visas upp och för att därefter surfa vidare till alla andra kreatörers bloggar där det finns än mer bilder och information om respektive bidrag.

Jag bidrog till utställningen med en ängel av ståltråd med hjärtformade vingar och en klänning av vita och silvriga pärlor.
Mitt problem just nu är bara hur jag ska kunna förpacka ängeln inför flytten till mottagaren. För utställningen var inte bara ett vernissage utan även en julklappsutdelning mellan oss som medverkat. Alla bidrag lottas ut till en annan deltagare. Själv blev jag förärad en vacker reproduktion med ett tänkvärt budskap. Planschen kan du se mer av hos Living Like Linda.

7 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Spännande! Vilket kul initiativ!

Bullarna? Originalreceptet är utan saffran och utan fikon. Då blir det supergoda scones-aktiga bullar. :-)

anna of sweden sa...

Hej Petra!
Vad kul att du kikade in hos mig.
Så kom ju jag till dig!
Din ängel är fantastiskt fin.
Men jag förstår att du har lite svårigheter med transporten! :)
Lycka till!
Hälsar Anna i Philadelphia

Petra C sa...

Smile - tack för tipset om bullarna. Det ska jag nog prova i julhelgen när jag är långledig och har tid att baka. Tror jag i alla fall att jag kommer att ha. :)

Anna - jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag gjorde ängeln. Inte tänkte jag praktiskt i alla fall. Jag får nog lov att återrapportera här på bloggen hur det gick att paketera henne. :)

Englagård sa...

Grattis till julklappen, en sån poster skulle varje barnfamilj behöva nån gång då och då:)

Din ängel är så urgullig jag känner hur habegäret vaknar. Bäst att skynda vidare

Ha det gott
kram Karina

Anonym sa...

Tack så mkt!
Vilken fin ängel-förstår dilemmat med att skicka den.

Anonym sa...

Tack så mycket för den fina kommentaren! Visst var det kul med utställningen?! Ska snart ta och skicka iväg min julstrumpa till den glade mottagaren!

Kram
/Johanna

Petra C sa...

Jolbi - tack själv :)

Johanna.B - Jag tycker också att det var jätteroligt med utställningen! Jag kan rekommendera alla andra att hålla utkik efter nästa tillfälle!