lördag 3 januari 2009

Skicka vidare

En bok om dagen har satt en snöboll i rullning. Skicka vidare...

* Tre personer som kommenterar det här inlägget kommer att få en begagnad pocketbok av mig. Först till kvarn gäller - och du måste ha en blogg.

* Skriv i inlägget att du vill vara med i Skicka vidare, tinga den bok du vill ha, och skriv din mejladress - så är boken din.

* Lägg in den här informationen på din blogg och lova därmed att skicka vidare tre böcker.

* De böcker som lovas bort ska antingen visas på bild i bloggen eller beskrivas ordentligt med titel, författare och skick.

* Avsändaren betalar portot och böckerna ska skickas inom ca två veckor.
De tre böcker som jag vill skicka vidare är dessa:

1. Grisfesten av Leif GW Persson.
Ett postrån på försommaren i Stockholm följs innan året är slut av två mord. Att det finns ett samband mellan händelserna framkommer vartefter. Men när polisens utredare till slut kommer gärningsmannen på spåren börjar det kärva...
2. Doctored Evidence av Donna Leon. Språk: Engelska
But when the old woman's neighbour returns from a business trip in London, it becomes clear that the maid could not have had time to kill the old woman before catching her train, and that the money on her was not stolen. Commissario Brunetti decides - unofficially - to take the case on himself.
3. En annorlunda barndom av Iris Johansson
En annorlunda barndom är en fascinerande självbiografisk skildring av hur det är att växa upp med autism. En sann berättelse om kärlekens transformerande kraft och en unik dokumentation inifrån ett autistiskt barns liv och kamp för att skapa sig en plats i tillvaron.

Beskrivningen av böckerna har jag hämtat från Bokus. Böckerna är i mycket bra skick, lästa en gång, inga hundöron (ryser när jag tänker på hundöron ;). Bok 1 och 2 har jag läst själv och jag gillade dem. Bok 3 ska jag läsa. Anledningen till att jag ändå skickar den vidare är att jag har den även som inbunden. Både maken och jag köpte boken på var sitt håll nästan samtidigt.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag vill vara med! :)
Boken jag skulle vilja ha är "En annorlunda barndom" av Iris Johansson.
Min mailadress är marie.j[at]koping.net

//Marie