onsdag 29 oktober 2008

Platt monster skapar problem, del 2

Eftersom jag nu var så duktig (läs: in i bängen envis) på att få hem byrån från IKEA så fick maken den stora äran att ansvara för hopmonteringen. Och eftersom problemen med byrån "från hell" inte slutade med att kartongen kom innanför dörren så kommer här en fortsättning på mina tidigare bestyr.

Problem nr 4 - kartongen tung, gick inte att bära upp för trappan på ett smidigt sätt. Det enklaste var att öppna den nere i hallen och sedan bära upp alla delarna var för sig. Hade tänkt vara med och assistera men jag hann inte med i svängarna så mannen och barnen hann bära upp alla delar till övervåningen och börja montera den. Sedan skulle ju klädkammaren förberedas så att byrån skulle kunna ställas på rätt plats. Det gjorde jag.

Femte problemet var barnen och deras hjälpsamhet. Mannen och barnen slogs om skruvarna och träpluggarna och monteringsanvisningen och alla delar till lådorna och spikarna och gud vet vad. Alldeles matt av all kalabalik och av att höra makens allt mer förtvivlade röst ute vid tv:n bestämde jag mig för att hålla mig ur vägen. Det var faktiskt ganska tyst och lugnt inne i klädkammaren kom jag fram till, om än lite trångt. Så länge inte någon (läs liten pojke på 1,5 år) stängde dörren så att lampan släcktes var det helt ok att vara där inne och sortera om på hyllorna och bland skorna.

Så... hur skulle jag få maken att sluta slita sitt hår och inte kasta ut barnen genom fönstret? Problem nr 6 ...

Problem, det sjunde i ordningen upptäckte maken och jag samtidigt när vi kånkat in byrån till grabbens rum och skulle snitsa in den i klädkammaren. Frågan, den stora, dök upp hos oss samtidigt. Den som gjorde att vi kastade något förvånade, utmattade blickar på varandra. Går byrån in genom dörröppningen?

Vad tror ni?

Mannen kan säkert bidra med ytterligare problem, jag vet åtminstone ett - att hans fru är helt vansinnigt knasig - men vill han ta upp det mer detaljerat får han göra en egen blogg ;)
Och eftersom en vit byrå i en vit klädkammare inte är så upphetsande att visa på bild så lägger jag istället in lite piff-bilder från min inköpsrunda häromsistens när byrån flyttade hem till oss.

Sticksiga dekorationsfrukter och pumpor i fyrkantig keramikform tillsammans med färska örter


Färsk timjan och rosmarin i kruka i köket. Behövde rosmarin till ett litet piffigt projekt jag hade tänkt mig och då fick lite timjan också följa med för att det luktar så gott.

Härligt grön krans av rosmarin. Egenhändigt hopsnickrad efter inspiration hämtad från Tidsmästarinnan.

0 kommentarer: