torsdag 27 november 2008

Triss från ovan

Veckans fototriss - där ska man visa tre bilder med perspektivet ovanifrån.
Lite ovant var det för en kort person som mig att se ned på saker. Funderade faktiskt på att ta hjälp av en pall för att komma upp mig lite här i livet för att kunna ta bilder till det här inlägget men det gick bra utan också.

På torken... barnens favoritgosedjur hänger på tork efter att ha tagit ett varv i tvättmaskinen














Lite "för-juligt" med mossa och amaryllis














Min favoritljusstake - Nusnäs från Clas Ohlson














Den uppmärksamme betraktaren ser att de två första bilderna har en skugga på kanten längst ner. Detta är för att vi har en ny kamera och jag har uppenbarligen lyckats hålla antingen fingret framför linsen eller gjort något annat knasigt. Men övning ger färdighet sägs det. Så då ska jag bara få maken att låta mig hålla i kameran åtminstone ibland när det ska fotas och vi är med båda två. ;)

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

halloj bönan!
vad har ni skaffat för kamera? Fina bilder blir det i alla fall!!

Jag känner så himla väl igen mig i matlagningen du skriver om... har alltid en massa andra grejor i huvudet samtidigt, och så börjar barnen bråka eller så tänker jag att jag ska hinna plocka ur diskmaskinen.. och rätt vad det är så kokar riset över hur mycket som helst :-)

Jag har inte glömt utmaningen med alla högarna, ha ha!
Vi hörs snart igen!
kram
Susanne

phoebe sa...

Jag gillar de små nytvättade gosedjuren=) De ligger där och talar om hur mycket äventyr de varit med om... Allt gott phoebe

Petra C sa...

Tack för kommentarerna!

phoebe - jag har kikat in på dina fina bilder i fototrissarna. Finfint!

Susanne - vi har köpt en digital systemkamera av märket Canon 1000D. Bilderna jag tog igår är tagna med automatinställningarna. Jag ser verkligen fram emot att få lära mig hur kameran fungerar med olika inställningar så att jag kan ta ännu mer roliga bilder. :)

Kram från Petra