torsdag 27 november 2008

Allt är inte guld som glimmar

Tiden går fort. Det är svårt att hinna med allt roligt. Så jag ligger lite efter...

Imorgon är det fredag igen. Det betyder att det också VAR fredag för sex dagar sedan. På fredagar har jag tänkt att jag ska vara med i Fredagstema: Show and tell. Speciellt i fredags eftersom det var SMYCKEN som var temat.
Och eftersom smycken kan vara av GULD så passar jag på att lägga det här inlägget även i kategorin Tisdagstema där temat vecka 48 är just guld.

Jag älskar smycken. Allra mest min förlovnings- och vigselring och de örhängen som jag har varje dag. Har fyra hål, två i varje öra, vilket gör att jag kan ha dels de vackra örhängen jag fick i morgongåva av maken och dessutom samtidigt de söta guldknopparna jag fått av kära mor och far.
Guld

Så eftersom jag verkligen vill visa smycken så gör jag det här, fast det var fredag för flera dagar sedan. Håll till godo!

Knythalsband i blått till kollegan T

Fotografering utomhus på härligt funkiablad

Glittrigt och lite guldigt

Stark turkos

Svart och rockigtElegant bling-bling

Ulligt och bulligt
Armband och örhängen ihopkomponerat tillsammans med beställaren till hennes mor.
Kul att få göra något helt personligt!

Mitt eget halsband.
Det tillhörande armbandet tappade jag för ett tag sedan och letade förtvivlat efter.
Som tur var återfann maken det efter några dagar i lilla bilen.
Mitt gråsilvriga halsband som jag varierar genom att bära i olika i olika längder beroende på humör.
Söta små hjärtan
Vackra sötvattenpärla
Silverhjärta i doppresent till Amanda
Namnstav till kompisen S med sten som är "lilarosa" :)
En symfoni av namnbrickor

Vacker frost

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åå.. vilka fina smycken! Gillar speciellt halsbanden med namnen på :)

emve sa...

Väldigt vackra smycken!

Anonym sa...

vad spännande det såg ut med ulligt och bulligt :)

Petra C sa...

Tack för alla snälla kommentarer! :)

Marianne sa...

Å så många vackra smycken! Det är alltså du som gör dem? Kan man beställa? Säljer du till någon affär?

Jag gillar de där namnstavarna speciellt, och knythalsbandet! Så praktiskt att kunna bestämma längden och om man vill att det hänger runt eller rakt osv.

Petra C sa...

Hej Marianne.
Det är jag och eller min man som gör smyckena. Och självklart kan man beställa om man är intresserad. Jag kan ju inte själv ha alla smycken vi gör. :)
Om du är intresserad så hittar du våra kontaktuppgifter på www.madebycanberger.se

Fortsatt trevlig helg :)
önskar Petra