lördag 20 december 2008

Fegis

Mannen i huset har återupptäckt spelet Zuma Deluxe. Det är ett "kulspel där man ska skjuta kulor på andra kulor av samma färg". Lagom nivå på skjutande tycker jag. Så fyraåringen spelar glatt. Och han är riktigt duktig! Till saken hör att detta spel var igång konstant på kvällarna när jag (vi?) var gravid med just äldste sonen. Och första gången jag kände hans sparkar så spelade maken nämnda spel. Undrar så om det kan ha något samband??!

Eller så är det helt enkelt så att mina söner växer upp totalt i dataåldern och inte kommer förstå vad jag menar när jag säger att jag inte hade någon dator när jag växte upp. Vadå inte dator, liksom!???

Själv spelade jag aldrig spelet Zuma utan satt bara bredvid maken och hejade på, sån är jag! Därför tror jag att jag inte ska spela det nu heller. Känns som att jag kommer åka på rå-pisk av min fyraårige son. Om jag ska våga spela när han tittar på så måste jag nog smygträna först.

4 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Själv spelar jag aldrig tevespel, vet att om jag börjar kan jag inte sluta!

Önskar dig en skön julhelg
Kram
Camilla

Hemma hos Klara... sa...

Kul att spela spel, men det blir inte så ofta.

Ha en riktigt god Jul!

Kram Helena

Anonym sa...

God fortsättning!

Petra C sa...

Tack till Camilla och Helena x 2 för kommentarerna.