måndag 29 december 2008

Julklappspåse Large 2008

Det här var det som Leopardia hade lyckats få ned (hur fick allt plats egentligen undrar jag?) i min julklappspåse.

Kökshandduk i julig anda, mjuka vantar och "tåstrumpor".Choklad, popcorn, läkerol och te är aldrig fel.
Och så två filmer varav den med Pelle Svanslös kommer tas fram åt barnen en regnig söndag. Tillsammans med ett bokmärke med Lilla Anna och Långa Farbrorn
(mycket skum typ den där farbrorn om man tänker efter... varför behöver t.ex inte han ha flytväst fast Lilla Anna behöver det?).
Och så två nostalgitrippar som heter duga. En Mary Lou-bok och en Starlet-tidning!
Kommer ni ihåg Starlet? Själv prenumererade jag på den ett antal år "för hundra år sedan". Brukade få det i julklapp av snälla föräldrar.
Mycket hjärta och smärta var det vill jag lova.

Tack så mycket Leopardia!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kom ju på det sen, att tänk om det inte framgår att det var nostalgi, som var tanken utan att du tycker att jag är bra skum som skickar dig flickböcker... Ungefär som Långa Farbrorn skickat julklappspåse ;)

Petra C sa...

Ha ha. Ja, det hade ju kunnat bli tokigt om jag inte hade fattat det ;)
Men jag blev bara jätteglad och var tvungen att läsa Starlet-tidningen på studs!