torsdag 11 december 2008

Julklappspåse till Maria

Lunchpaus! Måste få berätta om mitt nu-är-det-nästan-läge-för-halsbränna-i-julstressen-äventyr.

Igår skulle jag plocka ihop julklappspåsen i julklappsutbytet som En bok om dagen anordnat.

Hade införskaffat emballaget - det var förutbestämt hur stort det skulle vara - och införskaffat diverse ting att lägga däri.

So far so good!

Sedan så skrev En bok om dagen ett inlägg om att NU är det dags att skicka påsen, utsatt datum för sista ivägsändning närmade sig med stormsteg. Blev faktiskt inte uppstressad för jag var ju klar, skulle bara packa ihop sakerna, skriva dit adressen, fota och så stoppa på lådan. Men icke!

En diskussion huruvida påsen skulle öppnas först på julafton renderade i att vi kom fram till en blogg där påsen redan öppnats. Alla förundrades över hur mycket som avsändaren hade fått ner i påsen. Själv var jag inte så förundrad för jag jämförde med mitt emballage hemma. Nemas problemas liksom. Men sedan började jag fundera... hmmm... det heter Julklappspåse LARGE... Börjar läsa igenom regler och restriktioner för utbytet igen, vad stod det egentligen? Jo, en grön påse från Postens förfrankerade sortiment i storlek L = Large! Hmmm...

Om ni får gissa... Tror ni att jag hade köpt en påse i stl L eller i stl XL? Jag var "lite" på språng när jag köpte påsen för jag stämde bara av att det var rätt viktgräns för påsen när jag frågade efter den i kassan.

Vad göra? Försöka byta eller gilla läget? Jag hade två timmar på mig innan påsen behövde läggas på lådan... Självklart så använde jag den extrastora påsen som jag hade hemma. Det var värt 22 kr extra att slippa halsbrännan jag garanterat hade fått av att försöka byta påsen på Postens serviceinlämnings-göra-saker-i-sakta-mak-ställe samtidigt som pensionärsmaffian intagit centrum.

Maria, nu är julklappspåsen på väg till dig. Enjoy!


Update: Jag har fått min julklappspåse idag från min hemliga tomte Leopardia - woho! ;)

4 kommentarer:

Åsa sa...

Vad kul att presenterna var uppskattade.

Men vad styrigt du verkar ha haft det...det är ju så stressigt i dessa tider. Det verkade ju ha löst sig med påsen i alla fall.

Och du verkar ha hunnit med att baka och gjort köttbullar. Köttbullar ska vi åxå göra nästa helg och baka verkar jag slippa för min mor kom och fyllde frysen igår...matbröd, gifflar, saffransbullar, knäckrullar, runda kakor och kakor med nåt grönt i. Men hon glömde älgfärsen sa hon. Vilken tur man har. Brukar baka själv i vanliga fall. Men har tidsbrist just nu.

Har kikat på dina smycken och dom är jättevackra.

Kram Åsa

Ps: Har börjat idag.

Englagård sa...

Ja sånt kan man få stress-svettningar av. det blir säkert bra med en xl-påse:)

Varva nu ner och ta ett djuuuupt andetag
kram Karina

Maud/En bok om dagen sa...

22:- kan det ändå vara värt att slippa halsbrännan... ;-)

Petra C sa...

Tack för alla kommentarer, komplimanger och tips om att ta det lugnt. Jag försööööker. Men det är ju så svårt. För mig i alla fall. Men jag försöker. :)