tisdag 30 december 2008

Svar på utmaning, om än något försenat

Fick för "ett tag sedan" en utmaning av En bok om dagen. Nu har jag tagit mig i kragen och svarat på den. Alla intresserade fortsätter att läsa, ointresserade göra sig icke besvär ;)

8 favoritprogram
* Grey's Anatomy
* Gilmore Girls
* Lost
* House
* How I met your mother
* Vänner
* Roomservice
* Sjukhuset

8 saker jag gjorde igår
* Var med barnen hos deras bästisar
* Åt pannkakor
* Lämnade äldsta sonen hos Farfar för övernattning (spännande)
* Bloggade och läste mail
* Snöt mig femtielva miljoner gånger
* Fotograferade frost
* Bläddrade i gamla receptböcker på jakt efter något annat än oxfilé och potatisgratäng att äta på nyårsafton
* Lugnade ner min man när han fick ett nervsammanbrott för att han inte ville äta blodpudding till middag igen för sjuttifjortonde gången den här hösten/vintern

8 saker jag ser fram emot
* Att åka/sova pendeltåg på fredag
* Att få köpa ny säng
* Att kartongerna med julsakerna är undanstoppade så att jag kan göra iordning i förrådet
* Att börja träna mer regelbundet (mer regelbundet än ingen gång alls som det blivit sista månaderna)
* Att få läsa böckerna jag fick i julklapp
* Att få göra ett försök till att skapa en canvasmålning av paketet som min käre make egenhändigt kommit på att köpa till mig i julklapp
* Att få göra en hörselkontroll
* Våren

8 favoritrestauranger
* Grill
* Koreana
* McDonalds
* Panini
* Arirang
* … eeeeh, går över på matinriktningar istället… sushi
* italienskt
* pizza

8 saker på min önskelista
* Färre VAB-dagar
* En skrivare så att jag kan skriva ut färgläggningsbilder till barnen
* Ett makroobjektiv för att kunna ta coola närbilder
* En ny säng så att min rygg får vila ordentligt när jag sover
* En liten bildskärm till köket där man kan läsa recept istället för att stå och bläddra bland lösa receptlappar som man skrivit ut från nätet
* En till dator så att jag slipper slåss med först sonen och sedan maken för att kunna få tillgång till bloggvärlden
* TID till MIG, pyssel, läsa böcker och bläddra i tidningar. Slappa, ta en sovmorgon, njuta av tystnaden. Få göra precis vad jag vill, när jag vill och inte vad jag måste
* Kontrakt med en städfirma som kommer och putsar våra otroligt smutsiga fönster

4 kommentarer:

Ewa sa...

Hejsan!

Kikar in som hastigast och undrar lite försiktigt om mitt paket kommit fram?!

Kram
/Ewa

Ewa sa...

Jo, det är deppigt, men dagens sanning. Jag har blivit "förd bakom ljuset", av en som jag trodde var min vän, och har t.o.m skriftligt på lite av det som "sagts". Nu säger denna att hon skiter i vad jag tycker, och pratar om en massa annat än att kunna erkänna att det vart fel. Kul, men då vet jag ju iaf att hon var ingen riktig vän, för så gör inte sådana.

Kram
/Ewa

Anonym sa...

Vad KUL att du lämnade en kommentar hos mig, så att jag hittade till dina bloggar! Kul att läsa din 8-utmaning - nu vet jag lite mer om dig!

FANTASTISKT fina smycken! Är det du som gör dem????

Hoppas att du får en bra vecka!

Petra C sa...

Till dahlarna: TACK. Min man och jag har smyckestillverkningen som gemensamt intresse :)