onsdag 31 december 2008

Virkat är vackert

Goa Ewa har virkat vackra vantar till mig i julklapp. Gissa om jag blev glad! Hade dem stolt på mig igår när jag for runt på byn. Fina vantar att visa upp kan vara bra att ha när man oftast "glömmer bort" att ta på sig vantar när man stiger ur bilen för att man ska ju bara gå över parkeringen och in i centrum. Slutsats, mina händer behöver vackra vantar! Så tack Ewa och så hörs vi mer framöver!

Goa Ewa har även tidigare under året gjort så att jag inte behöver frysa nu när det börjar bli kyligare även här i mellersta Sverige.

Raggsockarna skrotar jag runt i för att slippa frysa om fötterna (tofflor kan jag inte ha för sätter jag på mig dem så ska barnen prompt låna dem) och Åre-mössan jag köpte av henne är helt underbart fantastisk. Den kom väl till pass här. Jag kan till och med på mig mössa när jag ska till jobbet numera. Min pappa tackar dig Ewa för att du lyckats med något som han försökt med i alla år. Att få mig att inse att man fryser mindre om man har en mössa på huvudet.

Genom Ewa hittade jag också till Englagård. Och där fanns Karina som virkar snöstjärnor. Vackra virkade sockerstärkta snöstjärnor flyttade söderut från nordligare breddgrader och pryder nu våra fönster. Det behövs eftersom marken utanför saknar snö. Fast det snöade faktiskt lite försiktigt på julaftonsdagen. Och vi har ju vacker frost ute i alla fall som jag skuttat omkring i trädgården och fotograferat.

Med dessa bilder önskar jag alla som tittar in ett GOTT NYTT 2009!

7 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fina vinter-vita bilder!

Gott nytt år till dig och din familj! Vi hörs mer under 2009!

Kramar!

s.m.i.l.e sa...

Kanonfina bilder! Gott nytt år! Ser fram emot ett nytt gott år tillsammans i bloggvärlden! Kram!

Vitt är vackert sa...

Härliga bilder!!
Idag är det plusgrader hos oss. -trökigt. Kan gott bli riktig vinter nu, så våren kan komma sen...

Önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År!!!!

Kram!!!

Ewa sa...

Gott Nytt År på dig gumman. Hoppas du och de dina får ett underbart 2009.

Va kul att vantarna gladde dig så. Är de lite stora kan du ha fingervantar i, det har jag, då bli de dessutom supervarma.

Hälsa pappa och tacka. Kanske han också vill ha sig en Åre-mössa, eller ett par raggisar... =)

Det är så kul att gära något, åt någon som verkligen uppskattar det, och du är en sådan person. Tack för alla fina ord. Det värmer.

Kram
/Ewa

Ewa sa...

PS: Appropå tofflor, så har jag försökt mig på en tovad modell. VArt dock lite för liten, så jag måste klura lite. Är iaf ett projekt för framtiden. Ska visa vid tillfälle. Idén jag har, är iaf fin i "huvudet"... =)

Englagård sa...

Vilka fina bilder

God fortsättning Petra

kram Karina

Vero sa...

Vilka härliga frostbilder.