onsdag 10 december 2008

Behöver uppmärksamhet

Min fina vita cyklamen sjunger på sista versen. Har gjort ett sista försök med återupplivning nu ikväll, får se hur det går. Det räcker nog inte med uppmärksamhet så där någon gång ibland för att överleva som blomma.

Jag är inte bra på att komma ihåg att vattna blommor. Så kanske det är dags för mig att inse att krukväxter med blommor inte är för mig? På sin höjd en höstglöd kanske klarar sig, annars funkar bara såna som inte blommar. Tar kål på julstjärnor på löpande band så jag har införskaffat mig konstgjorda såna. Dök på dem på ICA här hemma för lite sen till min stora lycka. Så nu kan jag också ha fina julstjärnor som inte tappat alla blad framåt jul!

Här hittar du fler bidrag till Tisdagstemat: uppmärksamhet.

6 kommentarer:

Jag skaffade mig en PT sa...

Man behöver tydligen inte tacka universum. Det ska visst räcka med att be om saker ;-)

s.m.i.l.e sa...

Ja du, för mig spelar det ingen roll om jag vattnar eller inte vattnar. Jag har inte gröna fingrar. Punkt slut.
Snittblommor är bra. De håller så länge de håller. Och man behöver inte få dåligt samvete för att man vanskött dem. :-)

Anonym sa...

Cyklamen är ju jättesvår att hålla vid liv tycker jag, har en nu som håller på att dö av för mycket uppmärksamhet. De torkar jättelätt, och dränks minst lika lätt. Lycka till!

Photos by Storm sa...

Stackars lilla cyklamen. Håller tummarna för att den orkar ett tag till/Lis

Amonazon sa...

Jo, nog behöver blommorna lite uppmärksamhet för att överleva.
Jag har för mig att just cyklamen trivs bäst om man lägger en isbit på jorden istället för att vattna på vanligt sätt.
/Mona

Petra C sa...

Skönt att höra att cyklamen kan vara svår att ha att göra med. Fast innerst inne så inser jag nog att det är åtminstone delvis mitt fel hur vårt förhållande har utvecklat sig.

Ska prova det där med isbiten. Fast först måste jag fixa lite is. Vi har ju nyligen frostat av frysen så iskubslådorna har inte fyllts på efter det.